باتری شیائومی mi4

 

 برند شیائومی گوشی می فور (Xiaomi Mi 4) را در سال 2014 روانه بازار کرده است. چنانچه هنوز گوشی می 4 خود را در اختیار دارید، حتما با مشکل کمبود شارژ مواجه شده اید. بهترین راه برای برطرف کردن این معضل، خرید باتری xiaomi Mi4 اصل و اورجینال است. این باتری کیفیت ساختی درست مشابه باطری فابریک گوشی دارد و با قیمت ارزان و مناسبی در فروشگاه پلازا عرضه می شود. 

اگر در زمینه تعویض باتری گوشی، مهارتی ندارید، توصیه می کنیم دست به آچار نشوید و این کار را به یک تعمیرکار ماهر واگذار کنید. اما اگر می خواهید توانایی های خود در این زمینه را محک بزنید، تجهیزات زیر را آماده کنید تا کار تعویض باطری گوشی شیائومی Mi4 را با هم شروع کنیم!

 

لوازم مورد نیاز برای تعویض باتری گوشی شیائومی Mi 4:

⚫ اسپاجر یا اسپاتول پلاستیکی

⚫ پیچ گوشتی ساعت

⚫ باطری شیائومی می 4 اورجینال

نحوه تعویض باتری Mi4 شیائومی

تعویض باتری شیائومی Mi4 در کل، کاری آسان است و دردسر زیادی ندارد. فقط باید مراقب کابل های فلتی که از روی آن رد شده اند، باشید. برای شروع کار، باتری گوشی را خالی کنید و سیم کارت را نیز به همراه خشاب آن از بدنه گوشی، بیرون بیاورید. دقت داشته باشید که تخلیه باتری موبایل، خطر آتش گرفتن و اتصال کوتاه را به شدت کاهش می دهد.

 

باطری گوشی شیائومی mi4

 

درب پشت باتری گوشی شیائومی Mi4 با کمک خارهای پلاستیکی متعددی به قاب دستگاه متصل شده است. با کمک یک اسپاتول یا اسپاجر پلاستیکی، درب پشت گوشی را باز کنید. دقت داشته باشید که استفاده از ابزار فلزی در این مرحله ممکن است به زدگی روی بدنه منجر شود. بنابراین بهتر است فقط در صورت نیاز، از ابزار فلزی برای باز کردن گوشی استفاده کنید.

 

باتری اورجینال شیائومی Mi 4

 

پس از برداشتن درب پشت، باتری Mi4 شیائومی نمایان می شود اما هنوز قاب میانی (مید فریم) و کابل های فلت دوگانه، مانع دسترسی به آن هستند. 10 عدد پیچ چهارسوی کوچکی که روی قاب میانی گوشی مشاهده می شوند، باز کنید. سپس با استفاده از لبه اسپاتول، آن را در آورید و کنار بگذارید. همچنین مراقب پیچ های دستگاه باشید که گم نشوند. اگر هنگام بستن گوشی، تمام پیچ های آن را نبندید، اتصال اجزای مختلف گوشی با هم برقرار نخواهد شد.

 

کابل فلت بلندتری که از روی باتری گوشی Mi4 رد شده است، کانکتوری دارد که درست کنار دکمه های تنظیم صدا نصب شده است. آن را با احتیاط از سوکت خود روی برد گوشی، جدا کنید. حال، کانکتور باطری می 4 شیائومی نمایان می شود که زیر کابل قبلی قرار دارد و باید آن را نیز از روی برد، جدا کرد. در نهایت به کابل کوتاه تر می رسیم که باید آن را نیز از روی باتری گوشی، کنار زد. سمت دیگر این کانکتورها هنوز به برد گوشی وصل است و به همین دلیل هنگام تعویض باتری شیائومی می 4 دقت کنید تا آسیب نبینند.

 

باتری می 4 شیائومی

 

در نصب باطری شیائومی می ۴ از چسب قابل توجهی استفاده نشده است و می توانید آن را به سادگی با یک اسپاتول، در بیاورید. در این حین مراقب کابل تقویت کننده آنتن دستگاه باشید. این رشته سیم باریک، در سمت بدون دکمه دستگاه نصب شده است و از کنار باتری، عبور می کند. پس از اتمام کار، تمام این مراحل را در جهت عکس تکرار کنید و کارکرد صحیح باتری را با وصل کردن دستگاه به شارژر، بیازمایید. 

 

باتری Xiaomi Mi4 همانند سایر انواع باطری شیائومی کد مدل دارد. کد مدل این باتری، BM32 است و می تواند گوشی شما را با ظرفیت 3080 میلی آمپر ساعت، زنده نگه دارد. قیمت باتری شیائومی Mi4 اورجینال به این خاطر از مدل های فیک و غیر اصل بیشتر است چون با استانداردهای بسیار بالایی ساخته شده است. به همین خاطر پس از پرداخت قیمت باطری گوشی شیائومی Mi4 اورجینال، خیالتان از بابت کارکرد بی نقص آن راحت خواهد بود. 

 

نتیجه گیری

 خرید باتری گوشی شوخی بردار نیست و تعویض باطری موبایل با مدل های غیر اصل تقریبا همیشه به پشیمانی منجر خواهد شد. خرید باتری گوشی شیائومی Mi4 از فروشگاه اینترنتی پلازا به دلیل همراه بودن با ضمانت اصالت کالا، انتخابی شایسته و مطمئن محسوب می شود. قیمت باتری Mi4 نیز در این فروشگاه بسیار مناسب است. بنابراین اگر می خواهید گوشی شیائومی می فور خود را تعمیر کنید، سریع اقدام کنید چون این کالا به زودی ناموجود خواهد شد!