در این صفحه مقالاتی که ربط به فناوری پیدا می کنند را خواهید خواند

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

فرق بین انواع کابل شارژ USB و سرعت و تفاوت آنها در چیست؟

امروزه پیدا کردن دستگاه الکترونیکی ای که از USB استفاده نکند تقریبا ناممکن است و آن ها نیز با کابل شارژ USB مخصوص به خود عرضه می‌شوند. تفاوت این کابل ها چیست و آیا اهمیتی دارد که از کدام یک استفاده کنید؟ در حال حاضر بله مهم است ولی شاید در آینده ای نه چندان دور تغییر کند و بتوان برای همه دستگاه ها از یک نوع از انواع کابل شارژر استفاده کرد.  

ادامه مطلب...
۳۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

هر چیزی که باید درباره صفحه کلید کامپیوتر بدانید!

خرید صفحه کلید کامپیوتر - قیمت صفحه کلید کامپیوتر - انواع صفحه کلید رایانه

صفحه کلید رایانه (کیبورد) چیست؟ 

کیبورد یا صفحه کلید رایانه وسیله ای برای ورود اطلاعات در کامپیوتر است. کیبورد یا صفحه کلید رایانه شامل مجموعه ای از سوییچ ها است که به یک ریزپردازنده (IC) متصل می گردند.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

با این ترفندهای کلیدهای میانبر Gmail آشنا شوید!

با استفاده از کلیدهای میانبر Gmail می‌توانید در صندوق ورودی و در بین پیام‌ها پیمایش کنید، نوشتار را قالب‌بندی کنید، و کارهایی مثل بایگانی و حذف انجام دهید.


ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

روش های اتصال گوشی به تلویزیون کدام ها هستند؟

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون- اموزش اتصال موبایل به تلویزیون ...

این روزها شاهد رونمایی و معرفی نسل جدید اسمارت فون ها هستیم که کاربرد و کارکرد آنها در زمینه های مختلف به بیشترین میزان ممکن افزایش یافته است و می توانید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. اما چند سالی است که برنامه های مختلفی در راستای اتصال گوشی به تلویزیون رونمایی شده است که مشکلات خاص خود را دارند و اما این پایان ماجرا نیست...

ادامه مطلب...
۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

مینی کیبورد بیسیم برای کامپیوترهای خانگی (PC)


مینی کیبورد بی سیم KB4450 (MWK08) Mini KeyBoard

مینی کیبورد های بیسیم شرایطی را فراهم می کنند که بتوانید بازی های کامپیوتری زیادی را به راحتی انجام دهید. اگر قصد خرید صفحه کلید کامپیوتر مناسب برای خانه خود را دارید این مدل می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

ادامه مطلب...
۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

اخبار: شرکت اسنشال به آخر خط رسید

شرکت اسنشال شب گذشته با انتشار یک پست در وبلاگ خود از توقف تمامی فعالیت‌ها برای همیشه خبر داد. این کمپانی طی دوران فعالیت کوتاه خود، فقط توانست یک گوشی را روانه‌ی بازار کند که از سال ۲۰۱۷ تا حالا برای آن جدیدترین نسخه اندروید عرضه شده است. اما این گوشی بعد از اندروید ۱۰ دیگر قرار نیست نسخه جدیدی دریافت کند.

ادامه مطلب...
۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

راهنمای خرید کیبورد؛ برای انتخاب بهترین کیبورد

راهنمای خرید کیبورد

بسیاری از ما بخش زیادی از روز را مشغول کار با کامپیوتر خود هستیم و مدت زیادی را صرف تایپ کردن می‌کنیم. احتمالاً وقتی کیبوردمان دچار مشکل می‌شود، به دنبال کیبوردی مانند کیبورد قبلی خود هستیم؛ اما با وجود مدل‌های مختلف کیبوردهای موجود در بازار ممکن است کیبوردی که به دنبال آن می‌گردیم مناسب‌ترین کیبورد موجود در بازار برای ما نباشد یا مدل کیبوردی که به دنبال آن هستیم آن قدر قدیمی شده باشد که حتی نتوانیم محصول مشابه آن را پیدا کنیم. از این رو، در این راهنمای خرید کیبورد ۶ نکته را برای انتخاب بهترین کیبورد ممکن برای شما شرح می‌دهیم تا در انتخاب کیبورد بعدی خود دچار مشکل نشوید.

 

راهنمای خرید کیبوردهدف استفاده از کیبورد

امروزه انواع بسیار زیادی از کیبوردها در بازار موجود هستند که هر کدام تمرکز بر قابلیت خاصی دارند و مصرف‌کنندگان خاص خود را دارند، به عنوان مثال اگر به دنبال خرید کیبورد گیمینگ هستید، باید به دنبال ویژگی‌هایی مانند قابلیت Anti-Ghosting یا دکمه‌های مکانیکی باشید که این موارد در تفاوت کیبوردهای گیمینگ و عادی به شکل کامل توضیح داده شده‌اند.

اما اگر کیبورد را برای تایپ متون طولانی می‌خواهید، بهتر است به دنبال کیبوردی ارگونومیک مانند کیبوردهای Logitech K780 و Logitech K740 باشید که استفاده از آن برای مدت طولانی راحت و تجربه تایپ با آن لذت‌بخش باشد. اگر با اعداد و ارقام سروکار دارید، بهتر است کیبوردی را تهیه کنید که مانند کیبورد Logitech K280e دارای نامبرپد باشد یا نامبرپدی را مانند نامبرپد جداگانه بیاند BA-550 تهیه کنید تا سرعت شما را در وارد کردن اعداد و کار با آن‌ها افزایش دهد. پس نوع استفاده‌ای که از کیبورد خود می‌کنید اهمیت بسیار زیادی در انتخاب کیبورد خواهد داشت.

 

دکمه‌های کیبورد

در گام دوم این راهنمای خرید کیبورد به شما توصیه می‌کنیم تا نوع کلیک دکمه‌های کیبوردی را که می‌خواهید تهیه کنید، تست کنید، زیرا کیبورد‌های مختلف سوییچ‌های متفاوت با تنظیمات متفاوت دارند و ممکن است کیبوردی تهیه کنید که دکمه‌های بسیار نرمی دارد و یا برعکس کیبوردی را تهیه کنید که دکمه‌های محکمی دارد و نیاز به نیروی بیشتری برای فعالسازی دارد.

همچنین به مکانیزم یا سوییچ استفاده شده در سیستم دکمه‌های کیبورد مورد نظر خود توجه کنید. اکثر کیبورد‌ها دارای سوییچ‌های ممبران یا سوییچ‌های مکانیکی هستند. نوع سوییچ استغاده شده در کیبوردها تفاوت زیادی در حساسیت دکمه‌ها، میزان صدا و راحتی آن‌ها ایجاد می‌کنند.

 

راهنمای خرید کیبوردطراحی کیبورد

طراحی و شکل کلی کیبورد شما تفاوت زیادی در تجربه کاربری شما ایجاد می‌کند. با توجه به طراحی، کیبوردها به ۳ دسته کلی استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک تقسیم می‌شوند.

کیبوردهای استاندارد مانند کیبوردهای Logitech K120 و بیاند BK-2350 بیشترین مصرف را در بین کیبوردها دارند. این کیبوردها علاوه بر ۱۰۴ دکمه عادی خود می‌توانند دکمه‌های مالتی‌مدیا نیز داشته باشند.

کیبوردهای ارگونومیک مانند کیبوردهای Logitech K740 و بیاند FCR-6910 دارای طراحی خاصی هستند تا به دستان شما حالت طبیعی بدهند و فشار وارده از ماهیچه‌های شما را کم کنند تا در صورت استفاده طولانی‌مدت خیلی باعث خستگی نشوند. کیبوردهای ارگونومیک قیمت بالاتری نسبت به کیبوردهای استاندارد دارند؛ اما اگر معمولاً برای مدت طولانی مشغول تایپ کردن می‌شوید، بهتر است یک کیبورد ارگونومیک تهیه کنید. افرادی که راحتی برای آن‌ها مهم است بهتر است یک کیبورد ارگونومیک تهیه کنند و یا یک استراحتگاه برای مچ دست خود تهیه کنند.

کسانی از کیبورد خود در تاریکی استفاده می‌کنند بهتر است از کیبوردهایی مانند کیبوردهای Logitech CRAFT یا بیاند BK-7100W استفاده کنند که دارای نورپردازی داخلی هستند. همچنین برای برنامه‌نویسان کیبوردهایی که دارای چینش DVORAK هستند بهتر از کیبوردهای QWERTY است.

 

راهنمای خرید کیبورد

اتصال کابلی یا بی‌سیم کیبورد

بی‌سیم یا کابلی بودن کیبورد نکات مثبت و منفی خود را دارند. به عنوان مثال کیبورد‌های بی‌سیم شما را از شر سیم مزاحم روی میزتان خلاص می‌کنند؛ در عین حال کیبوردهای بی‌سیم کندتر هستند و قیمت بالاتری دارند. | مشاهده محصولات و انتخاب یک کیبورد بی‌ سیم یا کیبورد با سیم 

 

راهنمای خرید کیبورد

دکمه‌های میانبر اضافی

بیشتر کیبورد‌ها مانند کیبوردهای Logitech K360 و بیاند FCR-6185 برای سرعت دادن به کارها، دکمه‌های میانبر دارند. این دکمه‌ها کارهایی مثل بازکردن برخی از نرم‌افزارها، زیاد و کم کردن برخی از تنظیمات و کارهای مختلفی را در زمان کمتری انجام دهید. برخی از کیبوردها مانند کیبورد Logitech CRAFT دارای کنترل‌کننده خاصی هستند که به صورت پیش‌فرض برای برخی نرم‌افزارها تنظیم شده‌اند و می‌توانید به کمک آن در سری برنامه‌های Adobe تنظیمات خود را سریع‌تر انجام دهید. برخی از کیبورد‌ها مانند کیبوردهای Logitech K400 و بیاند BK-6800 دارای تاچ پد هستند تا افرادی که استفاده از تاچ پد را به ماوس ترجیح می‌دهند نیز کیبورد مختص خود را داشته باشند و کسانی که تلویزیون هوشمند دارند، ابزاری کاربردی‌تر از ریموت عادی برای کنترل تلویزیون خود داشته باشند.

 

قیمت کیبورد

بسته به قابلیت‌های یک کیبورد، قیمت کیبورد آن نیز می‌تواند متفاوت باشد و طبیعتاً هرچقدر که قابلیت‌های یک کیبورد بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. پس در این راهنمای خرید کیبورد به شما پیشنهاد می‌کنیم که کیبوردی را تهیه کنید که تنها قابلیت‌های مورد نیاز شما را داشته باشد تا هزینه کمتری را برای آن متقبل شوید.

امیدواریم نکات بررسی‌شده در این راهنمای خرید کیبورد در انتخاب کیبورد بعدی شما برایتان مفید واقع شوند.

 

۱۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان چی بخریم؟

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان (فروردین ماه 99) | راهنمای خرید گوشی ...

در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم که تا مقالاتی چهارگانه را به منظور راهنمای جامع خرید گوشی موبایل در بازه‌های قیمتی مشخص برای شما همراهان منتشر کنیم ( بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان )  تا به آسانی بتوانید گوشی متناسب با خودتان را تهیه کنید و با بهترین‌های موجود در بازار آشنا شوید.

ادامه مطلب...
۰۸ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۸:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده

این 3 نکته برای آموزش عکاسی با موبایل را یاد بگیرید

تمرین عکاسی با موبایل

 

این روزها دوربین گوشی موبایل به دوربین اصلی بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل شده است. با پیشرفت مستمر دوربین گوشی‌های موبایل، هر سال استفاده از آن‌ها برای انواع بیشتری از سبک‌ها و ژانرهای عکاسی منطقی و مناسب به نظر می‌رسد؛ از پرتره و منظره گرفته تا عکاسی از طبیعت و عکاسی انتزاعی. به هر سبکی از عکاسی که علاقه‌مند هستید، ما پیشنهاد می‌کنیم دوربین موبایل خود را جدی بگیرید. با مدرسه آموزش عکاسی با موبایل و ۳ نکته‌ی ساده ولی مهم برای شروع تمرین عکاسی با موبایل همراه باشید تا بتوانید عکس‌های زیباتری با دوربین گوشی موبایل خود ثبت کنید.

ادامه مطلب...
۰۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مونا حبیبی زاده