بهترین گوشی های تاشو سامسونگ

در سال 2020 برای اولین بار مدل هایی از گوشی های تاشو سامسونگ عرضه شد. در این مقاله شما را با جدیدترین و بهترین گوشی های تاشو Samsung آشنا میکنیم. با ما باشید.

خلاقیت بشری هیچگونه حد و مرز و محدودیتی نمیشناسد. طی سالی که گذشت و البته سال قبل از آن در حوزه تکنولوژی و فناوری های موبایلی اتفاقات جذابی را از سر گذراندیم که یکی از مهمترین های آن،‌عرضه اولین اسمارتفون های تاشو تاریخ بود.

البته گوشی تاشو فی الذات پدیده چندان غریبی نبود! پیش از آن هم در زمانی که بازار گوشی موبایل، هنوز معنی اسمارتفون را کسب نکرده بود و سلطنت نوکیا با گوشی هایی با دکمه های فیزیکی را شاهد بودیم، گوشی های تاشو ساده رواج داشتند.

در آن زمان هم اتفاقا برخی از بهتری گوشی های تاشو توسط همین کمپانی Samsung با گوشی هایی ساده عرضه میشد. اما طی سال 2019 و 2020 اولین اسمارتفون های تاشو در چند مدل از سوی دو کمپانی سامسونگ و هوآوی به بازار عرضه شدند.

در این گفتار از بهترین گوشی تاشو 2021 و جدیدترین گوشی های تاشو سامسونگ خواهیم گفت.

در ادامه به معرفی گوشی بهترین گوشی های تاشو سامسونگ از لیست زیر خواهیم پرداخت.

  • گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip 5G)
  • گلکسی زد فولد 2 (Samsung Galaxy Z Fold 2)
  • گلکسی فولد (Galaxy Fold 5G)

با بررسی مدل های بالا با ما همراه باشیدو

گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip 5G)

گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip 5G)

برای اولین بار در سال 2019 گلکسی فولد از سوی سامسونگ ارائه شد. طی سال 2020 اما سامسونگ با سرمایه گذاری بیشتر روی گوشی های تاشو و با ارائه دو مدل متفاوت از گوشی های تاشو در زیر مجموعه خانواده Z با نام های زد فولد و زد فلیپ، به نوعی وضعیت بازار را محک بیشتری زد. یکی از مدل هایی که در اواخر سال 2020 عرضه شد، گلکسی زد فلیپ 5 جی بود.

همان‌طورکه از نامش پیدا است، بزرگ‌ترین تفاوتش با نسل قبلی خود به شبکه‌ی 5G مربوط می‌شود. در مدل 5G، از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام استفاده شده است که مدتی پیش معرفی شد.

البته اسنپدراگون 865 پلاس، مودم فایو جی مجتمع ندارد در نتیجه در گلکسی زد فلیپ 5 جی از مودم مجزا استفاده میشود. این تراشه‌ی پرچم‌دار نخستین تراشه‌ی موبایلی دنیا است که به سرعت کلاک بالای ۳ گیگاهرتز دسترسی پیدا می‌کند/ یک هسته‌ی بزرگ کورتکس A77 این تراشه سرعت کلاک ۳٫۱ گیگاهرتز دارد و سه هسته‌ی دیگر از همین نوع در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس جای داده شده‌اند که با سرعت کلاک ۲٫۴۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

همچنین، تراشه‌ی هفت‌نانومتری کوالکام میزبان چهار هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A55 با سرعت کلاک ۱٫۸۰ گیگاهرتز است و از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۵۰ با فرکانس ۶۵۰ مگاهرتز استفاده می‌کند. قیمت این مدل با ۱٬۴۴۹٫۹۹ حدود 70 دلار از مدل 4 جی گران تر است. موضوعی که بخش عمده ای از آن حاصل استفاده از تراشه گران قیمت تر در بهترین گوشی تاشو 2021 سامسونگ است.

گلکسی زد فولد 2 (Samsung Galaxy Z Fold 2)

گوشی تاشو سامسونگ

زد فولد 2 به عنوان نسل جدید گوشی های تاشو سامسونگ و بهترین گوشی تاشو 2021 سامسونگ شناخته میشود. ابعاد صفحه‌نمایش خارجی گلکسی Z فولد ۲ برابر با ۶٫۲ اینچ است و این صفحه‌نمایش حاشیه‌ی بسیار کمی دارد. این گوشی هم مانند گلکسی زد فلیپ 3 به پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس مجهز است. از این تراشه ارتقا یافته به‌عنوان نخستین پردازنده‌ی موبایلی دنیا با سرعت کلاک بالای ۳ گیگاهرتز یاد می‌شود.

صفحه‌نمایش اصلی محصول به فناوری Y-OCTA مجهز و اندازه‌اش ۷٫۶ اینچ است. این صفحه‌نمایش در دسته‌ی نمایشگرهای Infinity-O جای می‌گیرد. به علاوه صفحه نمایش خارجی این محصول 6.2 اینچی و از نوع سوپر AMOLED است.

از معدود ایرادهای جدی ک به زد فولد 2 وارد است ظرفیت باتری است! با وجود افزایش محسوس ظرفیت باتری، این روزها دیگر باتری 4500 میلی آمپرساعتی حتی برای اسمارتفون های معمولی نیز چندان شگفت انگیز نیست چه برسد به دستگاهی با فناوری 5 جی و نمایشگر دوگانه که به عنوان تبلت هم کارکرد دارد.

به علاوه برچسب قیمت 2000 دلاری این محصول نه در ایران که حتی در بازارهای جهانی نیز یک قیمت هنگفت به شمار می آید. در ایران در حال حاضر با صرف هزینه ای 60 میلیون تومانی میتوانید مالک یک دستگاه گلکسی زد فولد 2 باشید! راستی قیمت پراید چند بود؟

گلکسی فولد (Galaxy Fold 5G)

گوشی تاشو Samsung

سامسونگ گلکسی فولد، در تاریخ ۲۰ فوریه‌ی ۲۰۱۹ معرفی شده و در ۶ سپتامبر ۲۰۱۹ به بازار کره‌ی جنوبی عرضه شد. این گوشی از جمله‌ی اولین و بهترین گوشی های تاشو جهان به شمار می‌رود.

صفحه نمایش گلکسی فولد Samsung از فناوری آمولد استفاده کرده و ۷.۳ اینچی است. رزولوشن این صفحه نمایش ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل است. در حالت کلی، تلفن‌های همراه تاشو در حالت تاشده، بزرگی صفحه نمایش متفاوتی به نسبت حالت تانشده دارند. گلکسی فولد در حالت تاشده ۴.۶ اینچ است و نسبت تصویر ۲۱:۹ را دارد. نسخه‌ی اندروید این محصول، ۹ است و به احتمال قوی با ارائه‌ی نسخه‌های جدید اندروید، نسخه‌ی اندروید آن نیز بروزرسانی خواهد شد.

تراشه‌ی استفاده شده در این گوشی تاشو اسنپدراگون ۸۵۵ است. این گوشی دارای پردازنده‌ی مرکزی  ۸ هسته‌ای است و برای کارهای گرافیکی هم، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۴۰ در این گوشی قرار داده شده است. رم استفاده شده در این گوشی نیز، ۱۲ گیگابایت است.

این تلفن همراه هوشمند، دارای ۳ دوربین اصلی است. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ( ۱/۴ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۲.۵۵ اینچ سایز سنسور، لنز ۲۶ میلی‌متری واید، f/1.5-2.4، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)، دوربین دیگر ۱۲ مگاپیکسلی (۱/۰ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۳.۶ اینچ سایز سنسور، لنز ۵۲ میلی‌متری تله‌فوتو، f/2.4، فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال دوبرابری) و دوربین سوم، ۱۶ مگاپیکسلی (لنز اولتراواید ۱۲ میلی‌متری، f/2.2) است و برای افراد علاقمند به عکاسی به خوبی پاسخگو خواهد بود.

علاوه بر دوربین پشتی، دوربین سلفی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی فولد هم دوگانه است. مشخصات این دوربین عبارتند از ۱۰ مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2 ) ۸ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر، f/1.9). این تلفن همراه فاقد جک ۳/۵ میلیمتری هدفون است.

باتری این گوشی تاشو ، ۴۳۸۰ میلی آمپر ساعتی و غیر قابل تعویض است. در فریم کناری گوشی، حسگر اثر انگشت تعبیه شده است و امنیت تلفن همراه را بیشتر می‌کند. برای افزایش حق انتخاب کاربران، این گوشی در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، سبز و آبی به بازار ارائه شده است.

کلام آخر

نقطه پیشرفتی که شاید در طی سال های گذشته رسیدن به آن چیزی محال بود، این روزها علیرغم تبدیل شدن آنها به واقعیت شاهد نسخه بهتری که حتی در رویا هم دیدن آن محال بود، وجود دارد و این نتیجه ای از وجود دانشمندان و طراحان قدرتمندی است که دست به دست یکدیگر داده اند و دنیا را به سمت پیشرفت سوق می دهند.

از مهم ترین آنها می توان به گوشی های تاشو سامسونگ اشاره کرد که شاید دیدن چنین ابزاری هم حتی در خواب چند دهه پیش محال بود ولی هم اکنون شاهد چندین نسخه مختلف هستیم که پیش بینی می شود تا در طی سال های آینده این گوشی ها جایگزین گوشی هایی شوند که این روزها در بازار وجود دارند.

منبع: https://www.plaza.ir/mag/category/tech/