Image result for online shopping vs offline shopping

امروزه تجارت و فروشگاه سنتی محبوبیت خود را از دست داده و به دلیل معرفی تجارت الکترونیکی در اوایل قرن بیستم کاهش یافته است و فروشگاه اینترنتی جای ان را گرفته است. در این مقاله می خواهیم به تفاوت این دو تجارت بپردازیم. با ما همراه باشید. 

 

 

فروش اینترنتی یک پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان است، در فروش آنلاین یک دوره زمانی وجود دارد و از مزایای فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی میتوان گفت این است که برای ضمانت موجودی کالای خود نیازی نیست تعداد زیادی ازمحصول را از قبل تهیه و در انبار نگهداری کنید.

همینطور شما می توانید از روش نرم افزارهای مربوط به انبارداری برای نگهداری اطلاعات، اطلاعات موجودی و بررسی محصولات و کالاها خود استفاده کنید.

مطمئنا فروش اینترنتی درمقایسه با فروش سنتی روشی سود آورتر است  و فروشندگان باید با افزایش آگاهی در این زمینه، از مزیت های گوناگون آن استفاده کنند.

تجارت الکترونیکی فرایند مبادله کالا و خدمات در قالب دیجیتال است که در آن پرداخت ها و خدمات به صورت الکترونیکی اتفاق می افتد. تجارت الکترونیکی نوعی در بازار خرید آنلاین است که در آن مشتریان می توانند کالا و خدمات را به راحتی از خانه خود خریداری کنند و شامل چند تخفیف می شود.

برخی از تفاوت های فروشگاه سنتی و فروشگاه اینترنتی: 

تجارت الکترونیکی و تجارت سنتی هر دو گزینه محبوب در بازار هستند. اجازه دهید برخی از تفاوت عمده تجارت الکترونیکی (فروشگاه اینترنتی) و تجارت سنتی (فروشگاه سنتی) را مورد بحث قرار دهیم:

۱- فروش اینترنتی کاملاً در حالت دیجیتالی و آنلاین است که ارتباطات از طریق الکترونیکی کاملاً برقرار است در حالی که تجارت سنتی کاملاً آفلاین و از طریق شخص یا چهره به چهره است.

۲- فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان قابل دستیابی است و ارتباط بیشتری دارد در حالی که تجارت یا فروشگاه سنتی محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص به ویژه کوچکتر است.

۳- اطلاعات تجارت الکترونیکی مبادله به اشکال مختلف از طریق تبلیغات دیجیتال یا ایمیل و غیره صورت می گیرد در حالی که اطلاعات مبادله در تجارت سنتی از طریق هر روش فیزیکی مبادله اتفاق می افتد.

۴- تجارت الکترونیکی می تواند یک به یک بازاریابی داشته باشد در حالی که تجارت سنتی تنها می تواند یک بازاریابی یک طرفه داشته باشد.

۵- تجارت الکترونیکی می تواند چندین حالت پرداخت مانند پرداخت آنلاین یا کیف پول دیجیتال و یا پول نقد در هنگام تحویل داشته باشد در حالی که تجارت سنتی می تواند فقط پرداخت نقدی حضوری داشته باشد.

۶- تحویل کالا در تجارت الکترونیکی بسته به در اختیار داشتن لجستیک و چندین محدودیت دیگر بسته به موقعیت مشتری، در همان روز یا هر روز دیگر بسته به موقعیت مشتری است، در حالی که در تجارت سنتی تحویل کالا فوری است.

۷- تجارت الکترونیک خدمات مشتری خوبی را در اشکال مختلفی از جمله گزینه چت یا تماس مستقیم با مجری مراقبت از مشتری ارائه می دهد در حالی که تجارت سنتی هیچ گونه پشتیبانی مشتری را ارائه نمی دهد.

۸- تجارت الکترونیکی صرف نظر از مارک ها و انواع محصولات بسیاری از محصولات را در دامنه و طیف گسترده ای از محصولات ارائه می دهد، در حالی که تجارت سنتی با محدود بودن فضای موجود، تعداد محدودی از محصولات با فروشنده خاص را دارد.

برخی از مزایای فروشگاه اینترنتی (فروشگاه آنلاین) نسبت به فروشگاه سنتی

فروشگاه اینترنتی یک راه ارتباطی بین شما و مشتریان است، در فروش آنلاین یک بازه زمانی وجود دارد و یکی از مزایای این نوع فروش این است که برای اینکه موجودی کالای خود را تضمین کنید لازم نیست تعداد زیادی از کالاها را تهیه و در انبار نگهداری کنید. همچنین می توانید از نرم افزارهای انبارداری برای نگه داری اطلاعات، آمار موجودی و آنالیز محصولات و کالاها استفاده کنید. در سود آوری فروش آنلاین شکی نیست و فروشندگان باید با کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، از مزایای مختلف آن استفاده کنند.

تجارت الکترونیک در حال تبدیل شدن به یکی از ملزومات اصلی در هر کسب و کاری شده است و در آینده ای نزدیک کاملا جایگزین بازار سنتی می گردد.

عدم محدودیت جغرافیایی:

فروش در فروشگاه اینترنتی محدود به منطقه یا شهر خاصی نمی شود. بلکه ارائه کالا یا خدمات به کل کشور و در صورت استفاده از کارت های اعتباری بین المللی به تمام نقاط دنیا امکان پذیر است.

 

عدم محدودیت زمانی:

کسب و کار شما حتی زمانی که در حال تفریح و استراحت هستید ۲۴ ساعته فعال می باشد و شما از طریق فروشگاه اینترنتی خود در حال فروش و کسب درآمد هستید بدون صرف وقت و انرژی.

 

کاهش هزینه ها:

هزینه هایی مانند اجاره محل, انبار, ویترین, فروشنده, خواب سرمایه و … در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. و کالا به دلیل حذف واسطه ها برای مشتری ارزان تر می باشد و این خود باعث جذب مشتری و فروش بیشتر می شود.

 

ارائه خدمات بهتر به مشتریان:

تسهیل ارتباط با مشتریان و شرکت های دیگر و ارائه اطلاعات کامل کالا به مشتریان در فروشگاه اینترنتی باعث جذب خریدار می شود. از دیگر مزایای فروشگاه اینترنتی حق انتخاب و مقایسه آسان برای کاربران و قابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدمات فروشگاه می باشد. در حالی که ارائه این خدمات در فروشگاه های سنتی امکان پذیر نمی باشد.

 

تهیه بانک اطلاعاتی:

در فروشگاه اینترنتی میزان فروش, مشخصات خریداران, موجودی انبار, میزان استقبال از هر کالا, و تمام اطلاعات دیگر فروشگاه در هر لحظه برای فروشنده و خریدارقابل مشاهده و گزارش گیری می باشد.

 

سهولت خرید:

سهولت در انتخاب, سفارش, تحویل سفارش کالا یا خدمات و ارتباط متقابل فروشنده و خریدار در فروشگاه اینترنتی امکان پذیر می باشد.

 

فروشگاه اینترنتی کاتالوگی از محصولات:

فروشگاه اینترنتی می تواند نقش تبلیغاتی نیز داشته باشد و به عنوان کاتالوگی از محصولات ارائه شود.

 

فروش سنتی فرایند مبادله کالا و خدمات به صورت پول است. تجارت سنتی شامل رو در رو و به صورت حضوری با همه طرفین است که می توانند مبادله کالا و خدمات را با قیمت های از پیش تعیین شده انجام دهند.

در تجارت الکترونیک بیشتر وقت و هزینه در هزینه های سفر و انتخاب کالا صرفه جویی می شود. پرداخت ها به هر شکلی از حالت های دیجیتالی مانند کارت اعتباری، کیف پول دیجیتال یا بانکداری خالص قابل انجام است.

در فروشگاه اینترنتی، کالاها می توانند بصورت شبانه روزی و بدون هیچ زحمتی در زمان آزاد ما خریداری شوند. تجارت الکترونیکی مزایای بیشتری در خرید کالاها و خدمات به راحتی ایجاد می کند.

تجارت سنتی در زمان سیستم معاملاتی که در اوایل میلیون ها سال پیش وارد بازار شد، آغاز شد. سیستم مبادله کالا با کالاهای دیگر را به جای پول که در آن روزها پول در دسترس نبود، تعریف می کند.

اینجاست که تجارت سنتی آغاز شده و تا امروز در قالب مبادله پول و نه فقط با کالاها، ادامه داشته است. امروزه تجارت سنتی محبوبیت خود را از دست داده و به دلیل معرفی تجارت الکترونیکی در اوایل قرن بیستم کاهش یافته است.

 

برای  خرید کیف گوشی - خرید کاور گوشی کلیک کنید