پیام رسان جدید اینستاگرام Threads - اپلیکیشن جدید اینستاگرام

 

در ماه نوامبر گذشته بود که اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام Close Friends معرفی کرد که اجازه می‌داد استوری‌های خودتان را تنها برای عده‌ای خاص که به لیست کلوز فرندز اضافه کرده‌اید، نمایش دهید. حالا پس از تقریبا یک سال، این شرکت یک اپلیکیشن جدید به نام Threads عرضه کرده است. در این اپلیکیشن می‌توانید تنها برای لیست کلوز فرند خود محتوا تولید کنید و با آن‌ها حرف بزنید و دیگر خبری از پست‌ها و دیگر استوری‌های اینستاگرام، نخواهد بود.

اپلیکیشن پیام رسان جدید اینستاگرام (Threads)

Threads به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو‌ها برای کلوز فرند‌های شما را راحت‌تر می‌کند. این اپلیکیشن حتی در هنگام عکس گرفتن، تصویر آواتار کلوزفرند‌ها را در زیر عکس نمایش می‌دهد تا اگر می‌خواهید، مستقیما آن را برای دوستان خود بفرستید. محتوای تولید شده نیز درست مثل استوری‌ها است و شامل ویدیو‌ها و فیلم‌هایی که میگیرید می‌شود.

 

قابلیت های اپلیکیشن Threads اینستاگرام

این اپلیکیشن همچنین شامل یک اینباکس برای دایرکت‌های شما با لیست کلوز فرندهایتان نیز می‌شود. این یعنی همزمان می‌توانید با لیست کلوزفرند‌های خودتان هم در این اپلیکیشن چت کنید. البته همچنان این دایرکت‌ها در اینستاگرام هم قابل مشاهده بود و در این اپلیکیشن، صرفا مرتب و بر اساس لیست دوستان نزدیک شما خواهد بود و دایرکت افراد دیگر را نخواهید دید.

  • قابلیت Auto Status

اپلیکیشن Threads اینستاگرام

Status می‌تواند به مدت یک تا چهار ساعت، یک ایموجی را به‌عنوان شرح حال کاربر به اشتراک بگذارد. طیف گسترده‌ای از ایموجی‌ها برای این بخش وجود دارد که برای اعلام تمام وضعیت‌های کاربر مناسب و کاربردی خواهد بود. برای مثال می‌توان به ایموجی‌های Busy ،Studying یا Free اشاره کرد. قابلیت Auto Status، وضعیت کاربر را به‌صورت خودکار منتشر می‌کند. به‌موجب این قابلیت که به‌صورت پیش‌فرض خاموش است، اینستاگرام از داده‌ها برای تشخیص وضعیت کاربر و انتشار آن با دوستان نزدیک او استفاده خواهد کرد. برای مثال اینستاگرام می‌تواند مکان دقیق کاربر (کتابخانه، کافی شاپ، دانشگاه و غیره) را در Status اعلام کند یا با قابلیت شتاب‌سنج می‌تواند اعلام کند که او در حال دوچرخه‌سواری یا رانندگی است.

  • اشتراک‌گذاری وضعیت باتری گوشی:

اشتراک‌گذاری وضعیت باتری گوشی کاربر از جمله‌ی قابلیت‌های دیگری پیام‌رسان تردز به‌شمار می‌آید. هرچه در اپلیکیشن Threads فهرست دوستان کمتر باشد، ارتباط کاربر با آن‌ها می‌تواند صمیمانه‌تر و دوستانه‌تر شود. پیام‌رسان تردز از روز گذشته به‌صورت جهانی در اختیار کاربران iOS و اندروید گذاشته شده است.

 

برای مثال اگر در یک کافه باشید، اپلیکیشن می‌تواند با توجه به موقعیت مکانی شما، استتوس‌تان را به ☕ At a cafe تغییر دهد. برای این کار نیز قرار نیست موقعیت مکانی و کافه‌ای که در آن هستید، با دیگران به اشتراک گذاشته شود. یک مثال دیگر این است که مثل اگر میزان شارژ باتری گوشی شما کم باشد یا در حال شارژ باشید، استتوس شما به Low battery تغییر می‌کند تا دوستان‌تان بدانند اگر پاسخ آن‌ها را هنوز نداده‌اید، به دلیل شارژ کم باتری‌تان است!

 

شرکت صاحب اینستاگرام یعنی فیس‌بوک، اعلام کرده که اطلاعات مموقعیت مکانی کاربران که در Threads به دست می‌آید، در سرور‌های فیس‌بوک و اینستاگرام ذخیره نمی‌شوند و تنها در دستگاه کاربر قابل دسترسی خواهند بود. اگر هم زمانی اپلیکیشن پاک شود، این اطلاعات هم پاک خواهند شد. شما را نمی‌دانم، اما شخصا نمی‌توانم سر این موضوع به فیس‌بوک و اینستاگرام اعتمادی داشته باشم!

در نهایت، اپلیکیشن Threads برای همه کاربران و به صورت جهانی، روی اندروید و iOS عرضه شده است.

پیام رسان جدید اینستاگرام Threads

 


 سخن آخر: 

اگر دوست دارید دوستان و آشنایان صمیمی خود را در اینستاگرام جدا داشته باشید این اپلیکیشن Threads می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.