شارژ سریع گوشی - شارژ سریع موبایل - فست شارژینگ

 

شارژ سریع گوشی یکی از جنبه های مثبت و مورد نظر افراد برای خرید یک گوشی است. با توجه به اینکه امروزه کاربران با نصب و اجرای اپلیکیشن های مختلف باعث خالی شدن شارژ گوشی خود می شوند و باید از شارژر گوشی استفاده کنند. در این مقاله به شما اموزش دهیم که چکار کنید تا شارژ سریع موبایل شما انجام شود.

معرفی راه حل هایی برای شارژ سریع موبایل : 

اولین راه حل برای شارژ سریع گوشی: به هنگام شارژ کردن گوشی را بر روی حالت Airplane mode و یا همان حالت پرواز بگذارید.

دومین راه حل برای شارژ سریع گوشی: اگر امکانش هست به طور کلی در زمان شارژ گوشی خود را خاموش کنید.

سومین راه حل برای شارژ سریع گوشی: mobile data , WIfi , GPS , Bluetooth خود را خاموش کنید.

 

چهارمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: حتما حتما، از اداپتور و شارژر خود گوشی استفاده کنید. در هر مکانی که می روید اگر شارژر گوشی همراهتان نیست به شارژر دیگران گوشی را متصل نکنید.

پنجمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: گوشی را بر روی حالت battery saving mode بگذارید.

ششمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: از گوشی به هنگام شارژ استفاده نکنید.

 

هفتمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: گوشی خود را از طریق کامپیوتر و یا لپ تاپ شارژ نکنید.

 

هشتمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: باتری را از صفر تا 100 شارژ نکنید.

به این معنی که نگذارید باتری به صفر برسد و بعد شارژ کنید وتی این گونه شارژ کنید روند شارژ شدن کندتر خواهد بود.

نهمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: از clean master استفاده کنید.

clean master یکی از مورد اعتماد ترین اپلیکیشن ها برای اندرود است و بهبود دهنده ی سرعت گوشی و باتری هم چنین در نقش یک انتی ویروس هم عمل می کند.این اپ هم به کاهش زما شارژ گوشی شما کمک می کند.

دهمین راه حل برای شارژ سریع گوشی: از اپلیکیشن Fast charging  استفاده کنید.  این اپ هم 20 تا 40 درصد به سرعت شارژ گوشی کمک می کند.

این اپ زمانی که گوشی را به شارژر وصل می کنید به طور خودکار فعال می شود و محدود می کد انرژی مصرفی گوشی یا تبلت شمارا و شارژ را سرعت می بخشد.

این برنامه ها با بهره گیری از تکنیک های جدید و کنترل بخش پر مصرف سخت افزارهای دستگاه شما (رم، پردازنده، نمایشگر، وای فای، بلوتوث،جی پی اس و کنترل اتصال داده (اینترنت)، زمان شارژ شدن را به حد قابل قبولی کاهش خواهد داد و گوشی شما رو در حداقل زمان ممکن شارژمیکند، اگر شما مایل باشید از موارد گفته شده در برنامه استفاده کنید و اجازه آن را بدهید .

امکانات برنامه های شارژ سریع موبایل:

  • کنترل اطلاعاتی مانند دما، باتری، ولتاژ و....
  • کنترل پردازش های اضافه سیستم و آزاد سازی رم برای تسریع عملیات شارژ
  • کنترل و شناسایی تمام سخت افزار ها و برنامه های پر مصرف در زمان شارژ
  • افزایش طول عمر باتری با رعایت نکات گفته شده در برنامه
  • مناسب برای مواقع سفر و کمبود وقت برای شارژ باتری

فعال سازی شارژ سریع گوشی :

فعال سازی شارژ سریع گوشی - شارژ سریع موبایل - فست شارژینگ

برای فعال سازی شارژ سریع، قبل از هر چیز باید گوشی و شارژر شما از این قابلیت پشتیبانی کنند. نبود هر کدام از این موارد، باعث می شود که قابلیت فست شارژ تلفن همراه شما کارایی نداشته باشد و نتوانید با سرعت بالایی تلفن همراه خود را شارژ کنید.

در برخی موارد حتی کابل اتصال گوشی به شارژر نیز باید از نوعی انتخاب شود که توانایی شارژ سریع گوشی را داشته باشد. کابل های ضعیف تر، باعث می شوند تا شدت جریان مناسب از شارژر به گوشی انتقال نیافته و در نتیجه مدت زمان شارژ افزایش یابد.

اگر تلفن همراه شما قابلیت شارژ سریع را دارا می باشد، می توانید از طریق مراحل زیر اقدام به فعال سازی شارژ سریع گوشی اندرویدی خود نمایید.

  1. به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید.
  2. به بخش Power Saving یا Battery در مراجعه کنید.
  3. گزینه Fast Charging را فعال کنید.

در برخی از تلفن های همراه که از شارژرهای بی سیم استفاده می کنند، لازم است که برای فعال سازی شارژ سریع در هنگام استفاده از شارژر بی سیم، گزینه Fast Wireless Charging را علاوه بر Fast Cable Charging فعال کنید.

 

چگونه شارژ سریع گوشی خود را غیرفعال کنیم؟

فناوری شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند فواید زیادی از جمله سریع‌تر شارژ شدن آن‌ها دارد، اما همیشه هم خوب نیست و می‌تواند باعث کم کردن عمر باتری دیوایس شما شود. پس هر از گاهی نباید از آن استفاده کرد. اما چگونه؟

 

روش اول غیرفعال کردن شارژ موبایل : تنظیمات گوشی‌تان را چک کنید

غیرفعال کردن شارژ سریع گوشی - غیرفعال کردن شارژ سریع موبایل - فست شارژینگ

 

روش بدون دردسر، غیرفعال کردن این قابلیت از منوی تنظیمات است. برخی از تولیدکنندگان فعال کردن یا غیرفعال کردن آن را به عنوان یک گزینه در گوشی خود ارائه می‌کنند که می‌توانید آن را تغییر دهید. این مورد اغلب در بخش Battery در صفحه‌ی تنظیمات یافت می‌شود.

برای مثال، اگر صاحب یک گوشی سامسونگ هستید باید به مسیر Settings > Device Maintenance >‌ Battery بروید. سپس بر روی منوی سه نقطه در بالا، سمت راست صفحه کلیک کنید و بر روی Advanced Settings یا تنظیمات پیشرفته کلیک کنید. در اینجا گزینه‌هایی برای شارژ سریع کابلی یا بیسیم را می‌توانید ببینید. در مواردی دیگر، شما می‌توانید از نوار جستجو در تنظیمات به دنبال عبارت “fast charging” یا “quick charge” یا مواردی از این دست بگردید.

 

روش دوم غیرفعال کردن شارژ موبایل : از شارژرهای قدیمی استفاده کنید

استفاده از شارژر قدیمی برای غیر فعال کردن قابلیت شارژ سریع گوشی یا شارژ سریع موبایل

اگر هم نتوانستید چین گزینه‌ای را در بخش تنظیمات گوشی پیدا کنید خیلی نگران نباشید، چراکه همواره راه‌های دیگری برای انجام غیر فعال کردن شاررژ سریع گوشی وجود دارد.

اگر در خانه شارژرهای معمولی گوشی‌های قدیمیتان را نگه داشته‌اید می‌توانید از آنها برای شارژ کردن دستگاهتان استفاده کنید تا دیگر نیازی به استفاده از شارژر اصلی گوشیتان نباشد.

ضمنا باید مطمئن شوید که کابل شما با شارژر قدیمی همخوانی داشته باشد. اگر هم کابل نداشتید می‌توانید با هزینه خیلی جزئی یک کابل شارژر معمولی و استاندارد از بازار تهیه کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که شارژ قدیمی شما از سیستم شارژ سریع پیشتیبانی می‌کند یا یک شارژر معمولی است، باید دنبال عباراتی همچون «quick charge»، «Fast charge»، «dash charge» یا «Adaptive fast achrging» یا عبارات مشابه اینها بر روی بدنه شارژر بگردید.

اگر این عبارات روی شارژر نبود می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

همچنین اگر می‌خواید از استاندارد بودن ولتاژ خروجی شارژر اطمینان پیدا کنید بابد بدانید شارژرهای استاندارد ولتاژ خروجی بین 5 ولت و 2 آمپر و یا کمتر دارند.

 

روش سوم غیرفعال کردن شارژ موبایل : از لپتاپ یا کنسول‌ها استفاده کنید

غیر فعال کردن شارژ سریع موبایل

روش سوم غیر فعال کردن شارژ سریع گوشی بسیار ساده است. اگر دو روش بالا به هر دلیلی برای شما امکان پذیر نبود می‌توانید گوشیتان را به پورت یواس‌بی لپتاپ، کامپیوتر دسکتاپ، پلی‌استیشن و یا ایکس‌باکس متصل کنید و با استفاده از این دستگاه‌های گوشیتان را به‌صورت نرمال شارژ کنید چراکه این دستگاه‌ها از پورت‌های یواس‌بی با ولتاژ پایین بهره می‌برند.