بهترین راه تجربه بازی های موبایلی استفاده از دسته بازی یا گیم پد موبایل است. از آنجایی که صفحه گوشی موبایل کوچک و تعداد فاکتورهای کنترلی بازی ها (به خصوص بازی های شوتر مانند پابجی و کال آف دیوتی) زیاد است، برای تجربه حرفه ای این نوع بازی ها باید یک دسته بازی مخصوص موبایل تهیه کرد.

با فراگیر شدن بازی های آنلاین موبایلی، بسیاری از افراد از گیم پد ها برای تجربه بهتر این بازی استفاده می کنند. اگر به دنبال خرید دسته بازی موبایل هستید؛ خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

چرا به دسته بازی موبایلی نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کالاف موبایل یا پابجی (محبوب ترین بازی های آنلاین موبایلی)، بازی های شوتر اول شخص یا FPS هستند و مانند هر بازی شوتر دیگری مهم ترین نکته برای پیروزی در آن ها سرعت عمل و دقت می باشد!

تجربه این بازی ها در صفحات نچندان بزرگ گوشی، به خودی خود سخت است، چه بسا که باید از آن صفحه برای کنترل بازی و ارسال بازخورد های لمسی هم استفاده کنید. اتصال کنترلر مناسب اما موجب می شود علاوه بر این که دید کاملی بر تمام صفحه دارید، بتوانید سریع تر از هر زمانی واکنش نشان دهید. برخی از بهترین دسته های بازی کالاف موبایل و پابجی، امکان بازی با 4 انگشت را فراهم می کنند تا عملکرد شما از افراد بدون دسته بسیار سریع تر باشد. 

بهترین دسته بازی های موبایل

در این بخش می خواهیم با بهترین دسته بازی های موبایل آشنا شویم و ویژگی های هر یک را به صورت دقیق تر بررسی کنیم.

دسته بازی موبایل Razer Kishi؛ پادشاه دسته های بازی موبایلی!

برند نام آشنای ریزر با دسته بازی Kishi باز هم بهترین محصول موجود در این زمینه را تولید کرده و همه ملزومات لازم برای یک گیم موبایلی را فراهم کرده است. دسته بازی موبایل Kishi شباهت بسیار زیادی به دسته بازی نینتندو سوییچ دارد و طراحی آن به گونه است که از دو طرف باز شده و موبایل در وسط آن قرار می گیرد. ریزر در مدل Kishi تمامی کلیدهای کنترلی روی یک بازی کنسولی را قرار داده است، روی دسته چهار دکمه اصلی، دو عدد جوی استیک با قابلیت کلیک، کلیدهای جهت دهی، دکمه های کنترلی و چهار دکمه L و R روی دسته بازی قرار داده شده اند تا Razer Kishi هیچ چیزی از یک دسته بازی کنسولی کمتر نداشته باشد.

ریزر در این کنترلر موبایل به جای استفاده از اتصال بلوتوثی از کانکتور مستقیم استفاده کرده و دلیل آن را کاهش تاخیر در عملکرد ذکر کرده است. بنابراین این گیم پد موبایل نیازی به شارژ ندارد و به صورت مستقیم به موبایل وصل می شود. ریزر حتی به این موضوع نیز فکر کرده است که در صورت رو به اتمام بودن شارژ باتری موبایل، از آنجایی که درگاه شارژ متصل به دسته بازی است و نمی توان شارژر را به آن وصل کرد یک پورت روی خود کنترلر گذاشته که با اتصال شارژر به آن گوشی به صورت مستقیم شارژ خواهد شد و مشکل کمبود شارژ در هنگام بازی وجود نخواهد داشت. دسته بازی موبایل ریزر برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است و کاربران اندروید و آیفون می توانند بهترین دسته بازی موبایل را در اختیار داشته باشند.

گیم پد موبایل SteelSeries Stratus Duo؛ بیشترین سازگاری با انواع گوشی ها 

کمپانی SteelSeries تولید کننده لوازم گیمینگ حرفه ای است و با عرضه دسته بازی موبایلی Stratus Duo کیفیت کاری خود را بار دیگر نشان داد. این گیم پد تنها مخصوص موبایل نیست و با سیستم عامل ویندوز، کروم بوک و حتی هدست های واقعیت مجازی نیز سازگاری دارد. برای این کار شرکت سازنده از دو نوع اتصال وای فای 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث استفاده کرده و با تنها فشردن یک دکمه می توان تنظیمات برای اتصال به دستگاه مناسب را تغییر داد. طراحی ظاهر این دسته شباهت بسیاری به دسته بازی های کنسولی دارد و همه کلید های کنترلی مورد نیاز روی آن وجود دارد. در زمینه شارژدهی نیز SteelSeries از یک باتری لیتیوم یونی استفاده کرده که می تواند با یک بار شارژ کامل تا بیش از 20 ساعت به صورت مداوم شارژدهی داشته باشد و از این بابت در هنگام بازی مشکلی وجود برای اتمام شارژ وجود نخواهد داشت.

دسته بازی Stratus Duo فقط با موبایل های اندرویدی سازگار است و از iOS پشتیبانی نمی کند و کاربران آیفون نمی توانند از این دسته استفاده کنند.

کنترلر بازی Backbone One؛ بهترین دسته بازی برای آیفون

سومین مورد از لیست بهترین دسته بازی موبایل تعلق دارد به دسته بازی موبایل Backbone One. گیم پد Backbone One را شاید بتوانیم به دلیل امکاناتی که دارد بهترین دسته بازی آیفونی بنامیم. این محصول کوچک و جمع و جور، به صورت ویژه برای گوشی های آیفون طراحی شده و سازگاری خوبی با اکوسیستم iOS دارد. مانند سایر دسته بازی های موجود در این فهرست، این گیم پد موبایلی نیز دکمه های کنترلی کاملی را برای بازی های شوتینگ دارد و به همین دلیل به یک انتخاب ایده آل برای بازی های Pubg و کال آف دیوتی روی آیفون تبدیل شده است. از امکانات ویژه Backbone One می توان به قابلیت ضبط، ادیت و اشتراک گذاری گیم پلی بازی را نام برد که به کاربر اجازه می دهد بدون استفاده از نرم افزار جانبی بتواند صحنه هایی از بازی خود را برای دوستان و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

دسته بازی موبایل GameSir X2؛ تداعی نینتندو سوییچ برای شما

گیم سیر یکی از بهترین تولید کننده های گیم پد موبایلی است که دسته بازی های متنوعی برای گیمرهای موبایلی دارد. دسته بازی X2 از این کمپانی یکی از بهترین دسته بازی ها است که شباهت بسیار زیادی به جوی کان های نینتندو سوییچ دارد و از لحاظ قرارگیری دکمه ها و طراحی رنگ نیز شباهت فراوانی به کنترلرهای سوییچ دارد. بدنه اصلی این کنترلر بدنه ای باز شونده است که قابلیت باز شدن تا حداکثر 167 میلی متر را دارد و می توانید آن را به دلخواه برای قرارگیری بین دو طرف دسته تنظیم کنید. نحوه اتصال X2 به گوشی از طریق کانکتور Type-C شکل می گیرد و این کانکتور به گونه ای طراحی شده که تا 51 درجه قابلیت جابجایی دارد و از فشار و خرابی آن جلوگیری می کند.همچنین اتصال مستقیم باعث کاهش تاخیر در اجرای عملکردها در بازی می شود که تاثیر بسزایی برای بازی ها دارد.

در قسمت پشتی دسته بازی موبایل GameSir X2 قسمت های حاشیه داری در قسمت قرار گیری دست تعبیه شده که برای راحتی در استفاده و عدم سُر خوردن دست در هنگام بازی قرار داده شده است. همچنین این دسته بازی باتری داخلی ندارند و از باتری داخلی گوشی استفاده می کند. خوشبختانه کنترلر موبایل X2 در دو نسخه سازگار با اندروید و آی او اس در دسترس است و هر دو کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون می توانند از این دسته بازی موبایل استفاده کنند.

سخن پایانی

دسته بازی های موبایل که آنها را با نام های دسته بازی پابجی یا دسته بازی کال آف دیوتی نیز می شناسند، دارای انواع مختلفی هستند و همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد باید بر طبق نوع بازی خود یکی از این دسته ها را تهیه کنید. از آنجایی که بازی های موبایلی ژانرهای متفاوتی دارند و تنوع بازی های نیز بسیار بالاست، به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ گیم پدی بروید که دارای بیشترین کلیدهای کنترلی باشد و از ارگونومی خوبی نیز برخوردار باشد تا در تجربه انواع بازی های مختلف به مشکل بر نخورید.