اسپیکر بلوتوثی چیست؟

اسپیکر بلوتوثی نوعی اسپیکر یا آمپلی فایر است که می‌تواند از طریق تکنولوژی بلوتوث به یک یا چند تلفن همراه، تبلت، آیپاد،کامپیوتر و لپ تاپ متصل شود و موسیقی یا صدای موردنظر شما را به صورت کاملا واضح و رسا پخش کند. این اسپیکرها در شکل‌ها و مدل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. از اسپیکر‌های بلوتوثی باتری‌خور گرفته تا شارژی و همچنین مدل‌های جیبی و دیواری همگی با دریافت سیگنال‌های صوتی دیجیتالی فشرده شده از دستگاه مادر، موسیقی موردعلاقه‌تان را برای شما پخش خواهند کرد.

 

این دستگاه چیست؟

انواع اسپیکر بلوتوث

همانطور که گفتیم اسپیکر بلوتوثی دارای تنوع بسیار بالایی در شکل ظاهری و نوع کارکرد است که باعث می‌شود تعداد زیادی از آن‌ها را درقفسه‌‌ی فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری مشاهده کنید. قطعا اگر برای خرید یکی از این اسپیکرهای بلوتوثی به فروشگاه مراجعه کنید با دیدن انواع گوناگون این محصول کاربردی حسابی گیج خواهید شد. بنابراین ما در این بخش فهرستی از انواع اسپیکرهای بلوتوثی تهیه کرده‌ایم تا شما را از سردرگمی نجات دهیم.

  • مینی اسپیکرهای بلوتوثی: همانطور که از نام این نوع از اسپیکر بلوتوثی پیداست، آن‌ها بسیار کوچک هستند. هنگامی که در حال نظافت منزل هستید و دوست دارید در حین کار به موزیک گوش دهید، این اسپیکرها به کمک‌تان می‌آیند. آن‌ها می‌توانند ۶ تا ۸ ساعت بدون وقفه در نزدیک‌ترین حالت به شما موسیقی پخش کنند و در عین حال زیاد دست و پاگیر نباشند.
  • اسپیکرهای جیبی: اسپیکرهای جیبی نیز همانند مدل مینی بسیار کوچک هستند، با این تفاوت که این محصولات وزنی به اندازه‌ی یک دسته کلید دارند. به این ترتیب شما می‌توانید دنیایی از موسیقی را درون جیبتان حمل کنید. این محصولات اغلب باتری خور هستند و در رنگ‌های متنوعی در دسترس‌اند.
  • اسپیکرهای کپسولی: این مدل از اسپیکرهای بلوتوثی برای مهمانی‌های پر سرو صدا تولید شده است و با وجود اندازه‌ی کوچکش می‌تواند صدایی به شدت بلند تولید کند. شکل کپسولی این اسپیکرها به دلیل وجود باندهای باس پرقدرت است که قلب همه‌ی عشاق موسیقی را به لرزه در می‌آورد.
  • اسپیکرهای اتومبیل: اگر اتوموبیل محبوب‌تان دارای یک سیستم صوتی قدیمی است، وقت آن رسیده است یک اسپیکر بلوتوثی مخصوص اتومبیل برای آن تهیه کنید. باس و تریبل باکیفیت این اسپیکرها سفرهایتان را به تجربه‌ای خارق‌العاده تبدیل خواهند کرد.
  • اسپیکرهای بلوتوثی مخصوص حمام: اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق خوانندگی زیر دوش هستند، حتما باید یک اسپیکر مخصوص حمام تهیه کنید. این اسپیکرهای کوچک، ضدآب هستند و می‌توانند با یک گیره به دوش حمام متصل شوند و در کنسرت زیر آبتان شما را همراهی کنند!
  • اسپیکرهای برجی: این اسپیکر خانگی برای اتصال به تلویزیون و ایجاد یک سینمای خانگی مناسب هستند. کیفیت بالای باندها، امکان کنترل بلندی صدا یا جلو و عقب زدن ترک‌ها باعث می‌شود تا کار با این بلوتوث‌ها بسیار لذت بخش باشد. این محصولات به اسپیکر ایستاده نیز شهرت دارند.
  • اسپیکرهای لاکپشتی: این اسپیکر‌ها نه تنها کیفیت بالایی دارند بلکه طراحی خاص‌شان هر بیننده‌ای را به حسادت وا‌دار می‌کند. اگر استایل منحصربه‌فردی دارید حتما این اسپیکر بلوتوثی ضد آب را برای خود تهیه کنید و از عملکرد لاکپشت مانند آن در زیر آب شگفت‌زده شوید.
  • اسپیکرهای ترولی: این اسپیکرهای فوق‌العاده با کیفیت به یک ترولی متصل هستند که حمل و نقل آن‌ها را بسیار ساده می‌کند. اسپیکرهای ترولی بلوتوثی به‌طور خاص برای مهمانی‌های بزرگ طراحی شده‌اند.
  • اسپیکرهای نوار صدا: این نوع از اسپیکرهای بلوتوثی به‌طور خاص برای خانه‌هایی با دکوراسیون زیبا طراحی شده‌اند. به این ترتیب جای زیادی را نخواهند گرفت و با صدای دلپذیرشان بخشی از دکور خانه‌ی شما خواهند شد.

انواع مختلف این محصولات

ما به این محصولات نیازمندیم!

اسپیکرهای بلوتوثی به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر شما هم عاشق گوش دادن به موسیقی هستید و روزتان بدون موسیقی شب نمی‌شوند باید یکی از این گجت‌های فوق‌العاده را تهیه کنید مثل اسپیکر تسکو ، چرا که:

  • آن‌ها قابل حمل هستند: قابل حمل بودن بلوتوث اسپیکر بر کسی پوشیده نیست و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در هر بخش از خانه جابه‌جا کنید و در هر اتاقی که هستید از موسیقی لذت ببرید.
  • می‌توان از آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن موسیقی استفاده کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید اسپیکر بلوتوثی امکان پخش موسیقی برای سایرین است. قطعا هیچکس دوست ندارد از طریق باندهای بی‌جان تلفن همرا شما به شاهکار هنرمند مورد علاقه‌اش گوش دهد.
  • دکوراسیون منزلتان را کامل خواهند کرد: تنوع بالا در طرح و رنگ اسپیکرها باعث شده است تا هر یک از آن‌ها برای سبک خاصی از چیدمان خانه مناسب باشند. به این ترتیب داشتن یک اسپیکر بلوتوثی نه تنها موسیقی را مهمان خانه‌هایتان می‌کند بلکه زیبایی آن را نیز دو چندان خواهد کرد.
  • برای گوش دادن به موسیقی در بیرون از منزل طراحی شده‌اند: از آنجا که می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد و برای پخش موسیقی نیز نیازی به کابل و پریز برق ندارند، گزینه‌ی فوق‌العاده خوبی برای استفاده در فضای آزاد هستند. از سوی دیگر ضدآب بودن بیشتر اسپیکرها آن‌ها را برای استفاده در کنار استخر یا زیر باران نیز مناسب می‌سازد.
  • می‌توانند به عنوان هندزفری برای پاسخگویی به تماس‌ها استفاده شوند: اغلب اسپیکرهای بلوتوثی دارای یک میکروفون توکار هستند که به شما اجازه می‌دهند از آن‌ها برای مکالمه‌ی تلفنی استفاده کنید. بنابراین هنگامی که از نگه داشتن گوشی‌تان در حین مکالمه خسته شده‌اید یا اسپیکر موبایلتان کیفیت لازم را برای انتقال صدا ندارد، می‌توانید به راحتی از اسپیکر بلوتوثی خود کمک بگیرید.