استایل قاب 360 درجه

قاب 360 درجه به یکی از قاب‌های محبوب گوشی تبدیل شده است. قابی که هم از نظر امنیت بسیار ایده‌آل است و هم ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد. بسیار حرفه‌ای و خوش‌ساخت طراحی شده است و ظرافت‌های آن هر چشمی را خیره می‌کند. اما قاب 360 درجه چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مطلب نکات کامل و جامعی در مورد این قاب زیبا خواهید خواند.

 

قاب 360 درجه گوشی چیست؟

قاب 360 درجه به قاب 3 تکه هم معروف است. 3 تکه که روی هم سوار می‌شوند و گوشی را از تمام زوایا پوشش می‌دهند. به همین دلیل به آن قاب 360 درجه می‌گویند. قاب 3 تیکه علاوه بر بدنه‌ی پشتی و لبه‌ها می‌تواند قسمت‌های کناری دکمه‌ها و کناره‌های دوربین جلویی را به خوبی پوشش دهد. (یعنی به جز صفحه نمایش تمام نقاط را پوشش می‌دهد.) لبه‌های گوشی بیشتر از هر جای دیگری در معرض آسیب دیدن هستند. اما با این قاب امکان آسیب دیدن لبه‌ها به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

معمولا از جنس پلی‌کربنات یا فیبر کربن ساخته می‌شوند. Carbon Fiber مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارد. این قاب از نوع Hard Cover یا قاب سخت است. کاور 360 درجه گوشی که سه تکه جدا از هم دارد به راحتی روی هم سوار می‌شوند. نصب آن بسیار راحت است و به طور کامل با هم چفت و بست می‌شوند و گوشی به هیچوجه داخل کاور تکان نمی‌خورد.

برندهای تولید کننده قاب 360 درجه

برندهای مختلفی این قاب‌ها را تولید می‌کنند اما یکی از این برندها که بهترین و باکیفیت‌ترین کاور 360 درجه را تولید و عرضه می‌کند برند GKK است. قاب 360 درجه GKK بسیار ظریف و خوش‌دست است. علاوه بر این ظرافت‌های و زیبایی‌های ظاهری امنیت بسیار بالایی هم دارد و تقریبا برای تمام مدل‌های گوشی موجود در بازار این قاب‌ها را تولید کرده است. در حال حاضر بهترین انتخاب برای خرید قاب 360 درجه همین قاب‌های GKK هستند. بیش از 8 سال است که در این زمینه فعالیت دارد و در جای جای جهان نمایندگی دارد.

مدل‌های قاب 360 درجه

برندهای دیگری هم در این حوزه فعالیت دارند. Kassy و CEDO قاب‌های نسبتا خوبی تولید می‌کنند. اما چندان شناخته شده نیستند و محبوبیت GKK را ندارند.

مزایا و معایب کاور 360 درجه

خرید گارد موبایل 360 درجه مزایا و معایب خاص خودش را دارد. البته مزایای آن کامل به معایبش می‌چربد. اما در هر صورت انتخاب نهایی با شماست. خوب بسنجید و ببینید آیا قاب با چیزی که می‌خواهید سازگار است یا نه.

 

مزایای کاور گوشی 360 درجه

  • این قاب‌ها ظریف و زیبا طراحی شده‌اند. سبک و خوش‌دست هستند و کار کردن با آن‌ها هم بسیار راحت است.
  • سطح کناری و لبه‌ها را به خوبی پوشش می‌دهند و حتی اگر گوشی رو به صفحه نمایش هم بیفتد همچنان آسیب مستقیم به صفحه نمایش نمی‌رسد.
  • از پلی کربنات ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، فشار و خط و خراش دارد.
  • در مدل‌های تک‌رنگ و دو رنگ موجود است و رنگ‌بندی متنوعی هم دارد و می‌توانید مطابق با استایل‌تان بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • چون لبه‌ها را به طور کامل پوشش می‌دهد امکان نفوذ گرد و غبار به لبه‌های گوشی وجود ندارد.
  • ضخامت نسبتا کمی دارد و گوشی را بدفرم و بدشکل نمی‌کند.
  • به راحتی روی گوشی نصب می‌شود و کاملا با بدنه چفت و بست می‌شود.

نحوه نصب قاب 360 درجه

  • ضدچربی و ضد لکه است و گوشی شما همیشه تمیز و درخشان باقی می‌ماند.

معایب قاب 360 درجه

  • قاب 360 درجه گوشی لبه‌های کناری دکمه‌ها و قسمت جلویی گوشی را هم پوشش می‌دهد. در نتیجه امکان نصب گلس ضخیم وجود ندارد. (با گلس‌های نارک مشکلی ندارد.) گرچه گوشی‌های جدید از Gorilla Glass ساخته شده‌اند و امکان شکستن و یا خط و خراش روی آن‌ها وجود ندارد. 
  • اگر گلس ضخیم روی گوشی نصب باشد قاب 360 درجه GKK نصب نمی‌شود. قاب‌های CEDO طراحی متفاوت‌تری دارند و خود قاب هم یک گلس دارد که در حکم گلس باکیفیت عمل می‌کند.
  • اگر زیاد عادت دارید که گوشی را از قاب خارج کنید احتمالا باز و بسته کردن دوباره‌ی قاب کمی دردسر داشته باشد و اگر احتیاط نکنید ممکن است گیره‌های آن لق شوند.