معایب خرید اینترنتی - خرید اینترنتی - خرید آنلاین

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین) از رشد آن نمی کاهد. هر فناوری و زیرساختی، مزایا و معایب خود را دارد. مدیران کسب و کار با افزایش زیرساخت های امنیتی برای فروشگاه اینترنتی و همچنین تولید محتوای مفید می توانند اطمینان کاربران را برای انجام خرید بالا ببرند و کسب و کار خود را چند قدم به موفقیت نزدیک تر کنند.

 

 لیست معایب خرید اینترنتی : 

علاوه بر مزایا، معایبی نیز وجود دارد. با وجود موفقیت هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی وجود دارد هنوز هم وجود یکسری معایب موجب شکایت افرد می شود. این معایب عبارتند از : 

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین) : تاخیر در ارسال

هرچند که زمان لازم برای کسب اطلاعات، یافتن محصول موردنظر و خرید آن بیشتر از ۱ ساعت طول نمی کشد، اما زمان ارسال محصول بیشتر از ۱ ساعت و گاهی حتی روز ها یا برخی مواقع چند هفته طول می کشد. این امر موجب می شود که برخی از کاربران از خرید اینترنتی اجتناب کنند. یکی از مزایای فروشگاه سنتی نسبت به فروشگاه اینترنتی در تحویل آنی محصولات به مشتریان است.

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین):  ملموس نبودن محصول

یکی دیگر از مزایای فروشگاه سنتی نسبت به فروشگاه اینترنتی این است که به مشتریان امکان لمس و مشاهده محصولات را از نزدیک می دهد. برای مثال فروشگاه سنتی پوشاک به شما این امکان را می دهد که لباس را بپوشید و خود را در آینه ببینید و یا فروشگاه سنتی ابزار الکترونیکی این امکان را به شما می دهد که قبل از خرید، با محصول موردنظر خود کار کنید. تصاویر موجود در برخی از فروشگاه های اینترنتی گمراه کننده است و موجب می شود مشتریان محصولاتی را خریداری کنند که اصلا موردنیاز و یا مطابق با سلیقه آنان نبوده است و یا حتی ممکن است رنگ و اندازه محصولات در واقعیت متفاوت با تصاویر فروشگاه های اینترنتی باشد.

همین امر موجب می شود که کاربران احساس خوبی درباره ی خرید اینترنتی نداشته باشند.

 معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین): نبود تعامل بین خریدار و مشتری

فروشگاه های سنتی این امکان را به کاربران می دهد که با خریدار بر سر قیمت مذاکره کنند. غیر از تخفیف هایی که کارفرمایان در دوره های خاص به مشتریان ارائه می کنند، تخفیف حین خرید محصول در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. برخی از افراد می توانند با خرید از فروشگاه های سنتی، در حین خرید با چانه زنی تخفیف هم بگیرند، اما در فروشگاه اینترنتی این قابلیت وجود ندارد.

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین):  کلاهبرداری های اینترنتی

تجربه نشان داده که برخی از فروشگاه های اینترنتی با هدف کلاهبرداری برپا شده اند و یا سامانه پرداخت آنان ایمن نبوده است و یا حتی به حریم خصوصی کاربران تجاوز شده است. این موارد تجربه تلخی از خرید اینترنتی در ذهن کاربران ایجاد می کند و موجب می شود اعتماد این دسته از کاربران حتی به فروشگاه های اینترنتی مطمئن نیز کم شود.

بنابراین مشتریان باید قبل از خرید و واردکردن اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل کنند که فروشگاه اینترنتی مطمئنی را برای خرید انتخاب کرده اند.

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین): عدم امکان بررسی کالا از نزدیک

 یکی از مشکلاتی که در خرید اینترنتی افراد با آن مواجه هستند، عدم بررسی کالا از نزدیک است. در فروشگاه اینترنتی تنها شرح محصول و عکس آن نمایش داده می شود که این موجب بروز مشکل برای خریداران آنلاین می شود.

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین): کاهش رضایت در لحظه
 برخلاف خرید در دنیای واقعی، کاربر بعد از خرید کالای مورد نظر خود از فروشگاه اینترنتی قادر به استفاده بلافاصله از محصول که موجب ایجاد رضایت بیشتر می شود، نخواهد بود. در خرید آنلاین، مشتری باید مدتی برای دریافت محصول درب منزل خود صبر کند.

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین): موانع فناوری
سرعت پایین اینترنت و کندی در لود شدن صفحات سایت ها و وجود مشکل برای ثبت نام در سایت و باز کردن حساب خرید در آنها از عوامل عمده نارضایتی مشتریان از سایت های فروش اینترنتی است.

 

معایب خرید اینترنتی (خرید آنلاین): موانع امنیتی
عدم امنیت لازم برای انجام مبادلات از جمله مهم ترین نگرانی های مشتریان است و باعث می شود که بسیاری از افراد به فروشگاه های اینترنتی اعتماد نکنند.

 

درباره مزایای خرید اینترنتی (خرید آنلاین) سوال دارید؟ زیر همین پست با من در میان بگذارید :-)

پیشنهاد روز من به شما : خرید کیف موبایل | خرید کاور موبایل (خرید قاب موبایل) در متنوع ترین محصولات برای همه گوشی ها